Spørgsmål og svar om Startsiden.dk

1. Hvordan kan jeg gøre den til min egen startside?

Ved at klikke her.

Lykkes det ikke, så læs vores vejledning i at få Startsiden.dk som startside.

 

2. Er Startsiden.dk god?

Med Startsiden er du aldrig så langt væk fra søgning, nyheder, varer og hjælp til dine projekter.

Hver uge kommer der nyt på forsiden, som sikkert minder dig om ting, du skal have gjort.

Prøv søgefelterne og bliv gladere for Startsiden.dk.

 

3. Hvor er de gode links?

I linksamlinger. Der er ca. 10 i toppen af siden (ABC, Underholdning, Spil, Nyheder) og 150 i bunden af siden (Antikviteter, Arbejdsmarked, Astrologi, Aviser...)

Men glem ikke søgeboksene i toppen af alle sider. De vil hurtigt kunne finde fx. en cykel til dig i Den Blå Avis. Eller en pris på noget du mangler i køkkenet.

4. Kan jeg proppe mine egne links på?

Ja! Brug "Tilføj dine egne kviklinks" oppe i værktøjskassen i øverste højre hjørne.

Hvis du registrerer dig som bruger vil du få endnu bedre muligheder for at bruge egne links.

 

5. Kan jeg foreslå et link til Startsiden.dk?

Endelig. Oppe i Værktøjskassen i øverste, højre hjørne er der en "Foreslå et link"-knap.

 

6. Hvis jeg foreslår et link, kommer det så med?

Hvis det er til en af de absolut vigtigste og mest brugbare hjemmesider inden for emnet: ja.

Startsiden.dk linker ikke til småsamlinger og tilfældige sider. Vi skal føle at en side er ekceptionelt nyttig for at linke til den.

 

7. Kan jeg hjælpe til?

Ja, brug Startsiden.dk og fortæl os hvordan vi gør den bedre.Vi elsker gode forslag og sætter tit mange mandtimer ind på at efterkomme vores brugeres ønsker.

8. Hvem laver Startsiden.dk?

En lille arbejdsgruppe under  TV2 og TV2 ØST. Vi tænker på det som moderne bibliotekararbejde.

Kontakt os med ris, ros og idéer til startsiden.dk.

Startsiden.dk / TV2 ØST
Kildemarksvej 7
4760 Vordingborg
Tlf.: 55 36 56 56
Fax.: 55 36 56 95
E-mail: kontakt@startsiden.dk

 

9. Hvilke kvalitetskriterier skal en hjemmeside opfylde?

Nytte

Dækker tjenesten et reelt behov blandt brugerne?

Er tjenesten vinklet mod behovene hos de fleste internetbrugere, eller er formålet først og fremmest at beskytte ejernes (økonomiske) interesser?

Indhold:

Er indholdet omfattende nok?

Er indholdet opdateret?

Er kvaliteten af indholdet god nok?

Er sproget fejlfrit?

Får du det at vide om tjenesten, som du har brug for at vide?

Dækker tjenesten dine behov, uanset hvor i Danmark du bor?

Feature:

Kan du hurtigt finde de oplysninger, du har brug for?

Er det nemt at navigere på siderne?

Er der en søgemaskine, som virker godt, der dækker hele tjenesten? Er den dokumenteret?

Er der en indholdsfortegnelse?

Er der hjælpetekster?

Er der mulighed for feedback?

Eventuelt andre funktioner? Det er positivt, hvis du kan: søge, bestille, få besked via e-mail, diskutere, chatte, lytte til lyd, se video, tilpasse din egen side, osv.

Design:

Er siden rolig (ikke for mange elementer, der bevæger sig)?

Er det vigtigste af indholdet præsenteret indenfor et skærmbillede?

Er teksten læsebar, ikke for lille eller kompakt?

Tager tjenesten hensyn til "smalle" skærme?

Er der evt. frames, som er lagt således, at ingen vigtige oplysninger forsvinder?

Er siden let at downloade?

Kommer siden op uden fejlmeddelelser?